SEO iš mokslinės perspektyvos

Google SEO algoritmai

Google algoritmai nėra tik vienas iš verslo fenomenų. Tuo pačiu tai yra ir labai įdomus, kompleksiškas mokslinis reiškinys. Nieko nuostabaus – juk prie Google paieškos algoritmų dirba šimtai aukščiausias kvalifikaciją turinčių mokslininkų, o pats algoritmas yra komercinė paslaptis, kuri slepiasi po daugybės patentų.

Nors konkretūs algoritmų kintamieji, kaip ir jų koeficientai nėra žinomi (nes tai komercinė paslaptis), bet SEO pasaulio žmonės kuo puikiausiai žino apytiksles šio algoritmo sudedamąsias.

„Google algoritmą sudaro apie 200 pagrindinių veiksnių, kuriuos įvardina tokie SEO galiūnai kaip Moz ar Backlinko kuratorius Brian Dean. Įvairūs eksperimentai ir tyrimai rodo, kad nepaisant visko, svarbiausi kriterijai išlieka turinio kokybė ir šio turinio bei pačios svetainės reputacija internete“ – sako mūsų kalbinti svetainių optimizavimu paieškos sistemoms užsiimantys seolyga.lt specialistai.

Bet viskas prasidėjo nuo kur kas paprastesnių žingsnelių. Pats pirminis paieškos algoritmas, kurį pristatė Google buvo labai paprastas: jis iš esmės rėmėsi atgalinių nuorodų kiekiu. Kiekviena nuoroda buvo suvokiama kaip balsas svetainei. Kuo daugiau „balsų“ turėjo svetainė, tuo aukštesnėje pozicijoje ji atsidurdavo. Tai buvo labai paprastas algoritmas, kuris ne tik neveikė tobulai, bet ir buvo labai lengvai manipuliuojama SEO optimizacijomis užsiimančiais žmonėmis.

Vėliau sekė įvairūs algoritmo patobulinimai. Pavyzdžiui, algoritmas pradėjo diferencijuoti atgalines nuorodas pagal jų kokybė (klausimas, žinoma, ar tia nebuvo daroma nuo pat pradžių). Nuoroda iš nelankomo ir nekokybiško puslapio komentarų skilties buvo toli gražu nuo vertės tos nuorodos, kuri ateina iš valstybės valdomo ir aukščiausią autoritetą turinčio puslapio. Pastarieji, kaip manoma, ir po šiai dienai sudaro vadinamąjį „seed sites“ svetainių tinklą. Tai yra a priori kokybę prieš algoritmus turinčios svetainės. Nuorodos iš jų suteikia autoritetą kitoms svetainėms, o nuorodos iš šių svetainių dalį autoriteto perleidžia toliau ir t.t.

Šiandien yra manoma, kad Google ignoruoja labai didelę dalį interneto, todėl nuorodos iš ignoruojamų svetainių absoliučiai nieko nereiškia prieš paieškos sistemą, todėl jos neturi jokios SEO vertės.

Google taip pat „išmokė“ savo algoritmus diferencijuoti puslapį, jo turinį ir įeinančias nuorodas. Anksčiau buvo įprasta, kad jei kuri nors svetainės dalis turi nekokybiškų ar manipuliatyvių atgalinių nuorodų, visa svetainė bus nubausta ir praras turėtas pozicijas paieškos rezultatų puslapyje. Tačiau šiandien tiek atskiri svetainės puslapiai, tiek pavienės atgalinės nuorodos gali būti paprasčiausiai ignoruojamos, taip užtikrinant, kad visa svetainė nebus bereikalingai nubausta.

Bet Google algoritmai yra tikras mokslinis šedevras ir apie juos kalbėti ir rašyti būtų galima labai ilgai!